piątek, 24 maja 2013

"Niewierszny" wiersz

Kiedyś pisałam wiersze, ale po krytyce ze strony rodziny dałam sobie spokój. Rzeczywiście, lepiej się czuję w opowiadaniach. Czasem jednak nachodzi mnie potrzeba wyrażenia uczuć, a do tego poezja jest idealna.
I jeszcze to moje zamiłowanie do kwiecistego języka... I do znaków iterpunkcyjnych :D
A więc dzisiaj, przy porannej kawie, popełniłam takie coś. 
Zachęcam do lektury przy akompaniamencie  tego kawałka . Jakoś mi tak pasuje.
 


Melancholia sprzyja poezji,a melancholii sprzyja światło świec.
Zdjęcie pochodzi z prywatnych zbiorów


Patrzy na świat znad czarnego kubka

- jest ciepły, rozmazany i ma smak kawy.                                  

Wsłuchuje się w śpiewny powiew wiatru,

a deszcz tańczy na blaszanym parapecie.

Jaśminowe powietrze wpada do środka,

kawa stygnie-znika magiczny obłok...

Patrzy na zielono-betonowy skwer.

" Melancholia! " świat jęczy żałośnie.

Drzewa kołyszą się w transie

- wiatr hula bez celu i bawi się chmurami.

Ołowiana flota płynie po bezkresnym błękicie.

Ludzie o smutnych twarzach płyną uliczkami.

Zziębnięta kwiaciarka patrzy tępo w przestrzeń

- nie słyszy ptasich głosów - jedynie ryk silników

mechanicznych królów betonowej dżungli...

Zamknęła okno...

Po kawie został ślad w kącikach ust.

I nagle cisza...

Deszcz przestał wygrywać wściekłego marsza,

nie słyszy silników, nie czuje chłodu, nie widzi deszczu.

Wiatr ucichł, a ołowianą flotę rozproszyło Słońce.

Ogarnął ją spokój...


6 komentarzy:

  1. nic tak trafnie nie opisuje rzeczywistości jak poezja;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zacznę od tego, że podoba mi się nowy wygląd bloga;)
    Nie potrafię oceniać wierszy. Nie znam się na tym, to nie opowiadania. Ale ten wiersz i piosenka, którą wybrałaś, potrafią wprawić człowieka w melancholijny nastrój... I dobrze go opisują.
    "Jaśminowe powietrze"?;)

    PS. O ile wiem, autorką komentarza powyżej jest Iwona;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W starym nawalały ustawienia szablonu :D stąd zmiana.Nikt chyba nie potrafi oceniać wierszy i nie jestem pewna, czy powinno się to robić. Można co najwyżej powiedzieć coś o stronie technicznej,ale tej tu, jak widać nie ma. To nawet nie jest wiersz. Napisałam to coś, ten opis uczuć, odczuć i rzeczywistości w takiej formie, bo łatwiej w niej wyrazić i opisać uczucia. Przy użyciu kwiecistego języka, który brzmiałby głupio i patetycznie w tym, co zazwyczaj piszę :D
      "Gwałtu" na muzie od liryki dokonuję tylko jak mnie coś najdzie :D (zbyt często oglądam "Hannibala" albo mam zadatki na psychopatę) :D

      Usuń
    2. A kiedy jakieś nowe opowiadanie? Szczególnie czekam na to z motywem ogniska;)

      Jak już wspomniałam, szablon mi się podoba. Ale - dużo osób nie lubi białej czcionki na czarnym tle, bo źle im się czyta.

      Usuń
    3. ja wolę białą na czarnym od czarnej na białym.Poważnie..:D Wszystko przez AutoCada i czarne tło..Może zmienie kolor na szary :D Z wenem jest jak z samochodem- jedzie i kiedyś zdycha :D Póki co jest zdechnięty :D

      Usuń
    4. To trzeba naprawić;)

      Usuń

Jeśli podobają się Wam moje teksty - piszcie, jeśli nie, również piszcie. Zachęcam do czytania i wyrażania opinii! Za każdy komentarz dziękuję i obiecuję odwiedzić bloga jego nadawcy!